Wednesday, March 4, 2009

Business is a War!

Assalammualaikum kepada semua pengunjung setia blog HafrazDCL!
Selamat Datang ke dunia teransang DCL (De Classic Life) bagi mereka yang baru sahaja menjadi ahli keluarga DCL! Salam perjuangan dari saya.

Bertempat di HQ, semalam sekali lagi berlangsungnya pertemuan pejuang-pejuang DCL yang berhimpun berkongsi testimonial, kata-kata motivasi dan pembakar semangat oleh barisan pemimpin DCL yang telah berjaya dalam perniagaan DCL.

Saya tertarik dengan ungkapan Perniagaan Adalah Satu Peperangan! Ia memerlukan pengorbanan yang tinggi dalam membangun dan membetulkan ekonomi bangsa dan agama walau dengan apa cara selagi tidak bertentangan syariat Allah SWT. "Business is a War!".

Ingin saya kongsikan 7 Prinsip Bushido yang boleh menjadi panduan kepada pejuang-pejuang DCL (The Way of Warrior) terutamanya kepada yang mendaftar dengan HafrazDCL.

1. Gi - Cinta Keamanan (Al-Mukmin) : Pejuang-pejuang DCL adalah pejuang yang cintakan keamanan! Terbukti dengan pelbagai program jihad yang menyumbang kepada syiar Islam, bantuan kepada anak-anak yatim, orang tua, Tabung Palestin dll.
2. Yu - Berani (Al-Aziz) : Pejuang-pejuang DCL adalah pejuang yang berani dalam membantu menjana ekonomi ummah.
3. Jin - Pengasih (Ar-Rahim): Pejuang-pejuang DCL mempunyai rasa kasih dan cinta yang tinggi kepada agama & bangsanya.
4. Re - Bersopan-santun (Al-Halim): Pejuang-pejuang DCL sentiasa menerapkan nilai-nilai murni dikalangan pejuang-pejuangnya.
5. Makoto - Penyayang (Ar-Rahman): Pejuang-pejuang DCL menyayangi bangsa & agamanya.
6. Mei Yo - Bermurah hati (Al-Karim) : Pejuang DCL sentiasa bermurah hati berkongsi pengalaman.
7. Chugo - Melindungi (Al-Wally): Pejuang-pejuang DCL sentiasa setia mengukuhkan cengkaman DCL di seantero dunia.

Kepada ahli-ahli DCL yang telah berdaftar dengan HafrazDCL, teruskan usaha anda memartabatkan ekonomi ummah! Teruskan mendapat info-info terkini hanya di www.hafrazdcl.blogspot.com

No comments:

Post a Comment