Thursday, February 5, 2009

Tabung Rakan Niaga

Ramai yang tertanya-tanya tentang Tabung Rakan Niaga yang menjadi salah satu kelebihan menjadi rakan niaga/ahli DCL.

Bagi membolehkan seseorang itu melayakkan diri menikmati Ahli Skim Hayat/Khairat Kematian, seseorang ahli/rakan niaga perlu membuat belian sebanyak 125pv (pv-point value) selama tiga bulan berturut-turut sebagai asas untuk mendapat faedah Ahli Skim Hayat/Khairat Kematian.

Sebagai contoh;
Bagi Skim Hayat/Khairat Kematian; jumlah pungutan bergantung kepada penyertaan Ahli DCL di seluruh negara.

Maknanya; Ahli Skim Hayat akan menerima RM2.00 daripada semua ahli DCL.

Sebagai contoh:
Jumlah ahli DCL adalah 50,000 orang,  maka skim yang bakal diperolehi adalah RM2.00 x 50,000 = RM100,000.00

Manakala, jika Ahli Skim Hayat meninggal dunia/cacat kekal (hilang upaya) sebelum tempoh 12 bulan (yang melepasi syarat asas), sumbangan yang berhak diterima adalah sebanyak 50%, setelah membuat belian tambahan pada bulan yang tiada belian peribadi 125pv. Sekiranya ahli skim meninggal dunia/cacat kekal (hilang upaya) pada bulan ke-12 atau selepasnya (tanpa ada bulan yang tiada belian peribadi), berhak mendapat sumbangan sebanyak 100%.

Memang menakjubkan! Antara faktor kenapa DCL menjadi pilihan, Asas DCL itu sendiri yang mahu membangunkan ekonomi ummah. Membeli sambil menderma, malah syarikat juga memperuntukkan 0.25% dari nilai jualan syarikat tahunan untuk tujuan kebajikan dan hal-hal menegakkan syiar agama Islam.

Tidakkah anda berasa terpanggil untuk sama-sama membangunkan ekonomi ummah kita? Malah, jika ahli DCL/rakan niaga bekerja keras, antara keistimewaan yang diberikan DCL adalah menjadi tetamu Allah di Mekah, Madinah..

Saidina Ali pernah berpesan: Modal terbesar seorang manusia adalah KESEMPATAN MASA yang diberikan Allah..

Pakej untuk mendaftar ahli DCL hanya RM100 dan RM150 sahaja! Sangat berpatutan!! Yang pasti, DCL Lebih Adil, Lebih Sukses!! Sertai kami sekarang.. Daftar sebagai ahli/rakan niaga DCL sekarang!

No comments:

Post a Comment