Tuesday, June 16, 2009

Harga istimewa untuk kengkawan???

Assalammualaikum pejuang2 DCL dan bakal pejuang2 DCL yang Haf hormati..

Tajuk "post" kali ini seringkali kita dengar tidak kira apa jenis perniagaan yang kita ceburi. Sebagai contoh, jika kita sebagai pengedar DCL yang ingin menarik ahli baru dengan promosi 2 bidadari 375ml bersama keahlian percuma RM149.. apa yang kerap kita dengar dari teman-teman mahupun ahli keluarga kita pastinya skrip lapuk ini..

"Kalau aku beli produk DCL ni tanpa jadi ahli tak de harga kengkawan ke??"
atau
"Bagi la aku harga ahli..bukannya orang lain.."
atau
"Hai..dengan adik beradik pun nak berkira harga juga?? Bagilah harga ahli.."
atau
"Ok, kalau aku beli dan sign up, kos penghantaran FOC ok?"


Inilah antara pertanyaan yang seringkali menghantui mana2 peniaga yang mahu mempromosikan barang dagangan atau menawarkan perkhidmatannya. Ada kalanya macam ugutan tak langsung pun iye juga. . :)

Pertanyaan beginilah yang amat berat sehingga adakalanya diluah mati emak, ditelan mati bapak.. Namun, kenyataannya.. inilah mentaliti kebanyakan bangsa kita iaitu orang melayu! Sebagai pengedar DCL yang baru bermula, untung runcit kita hanya 20%. Bagi yang susah dan baru hendak bertatih dalam dunia DCL, mereka ini banyak berkorban keringat, masa dan wang untuk membeli produk, ulang alik ke stokis, uruskan penghantaran sama ada melibatkan pos atau hantar sendiri semata2 nak jumpa downline dalam masa yang sama mahu memberi semangat untuk memantapkan diri dalam DCL..

Bagi yang barangnya perlu di pos, brapa untung yang mereka dapat? mereka RM32..bagi yg tak ada stokis, mereka berulang ke stokis atau BC atau HQ yang mana terdekat untuk dapatkan produk..kos minyak, tenaga dan masa mereka adakalanya tidak pernah orang fikirkan.. untuk pos 2 bidadari dan kit DCL sahaja dah menjangkau RM20, kotak RM3..brapa baki untung runcit mereka ini?? hanya rm9!! belum masuk kos minyak, tenaga dan masa mereka..

Apalah salahnya jika kita ada niat yang positif dalam menyokong kejayaan dan usaha pengedar2 DCL ini? Kita ini bangsa melayu! Harus teguh dan sepakat untuk membangun ekonomi ummah berdikari.. Besar sangat kah bayaran pos RM23?? Renung-renungkanlah perkara ini.. Topiknya seperti remeh tetapi hakikatnya??

DCL sendiri menggalakkan pengedar2nya beramal..bersedekah..serta menggalakkan konsep "The more you give, the more you get".. Dan itulah tunjang kekuatan pejuang2 DCL yang sentiasa bersemangat dalam melaksanakan misi memaju dan membangun ekonomi ummah berdikari.. Mereka tetap mengharungi walaupun berhadapan dengan beribu kerenah seperti ini..

Namun, mentaliti orang kita harus berubah!! Siapa lagi yang hendak menyokong bisnes sahabat atau ahli keluarga kalau bukan kita?? Jangan kita pandang mudah perkara ini.. Ayuh!! Mari kita bersama mengeratkan ukhwah dalam DCL!!

Sedikit teguran, bisnes adalah bisnes!! Jangan sesekali campur adukkan dengan pertalian keluarga atau kawan-kawan semata-mata untuk dapat harga kengkawan ni.. Fikirlah pengorbanan serta hargai usaha mereka yang berusaha gigih untuk berjaya!!

Sedikit tambahan coretan hari ini.. untuk update stok.. :)

Untuk sementara,

1. Q She 100 biji SOLD OUT!
2. Bidadari 375ml - 8 unit
3. Hygiene Wash Strawberry (Pencuci Wanita) - 3 unit
4. E Gnius 80tablet - 1 unit
5. D Gnius 200tablet - 3 unit

Segera daftar menjadi ahli DCL dan dapatkan produk di atas bersama harga promosi keahlian DCL!! Hubungi/sms Haf di talian +6019.288.5583! Rebut sekarang!!


Jumpa anda di puncak kejayaan!! DCL.. Lebih Adil, Lebih Sukses!!


No comments:

Post a Comment